W mojej kuchni

Czosnkowe masełko z awokado

Nie jestem dietetykiem! Zawsze to podkreślam. Jednak odżywianie i gotowanie, to moja codzienna wielka pasja. Każdego dnia zgłębiam wiedzę z tego zakresu. Czytam, uczę się. Nigdy nie narzucam nikomu swojego sposobu na odżywianie, jednak poprzez przykłady staram się być inspiracją. Dzielę się tym, co sama przeczytam. To nie są moje mądrości. Uczciwie i głośno potrafię to przyznać. 

Dziś chciałabym  się podzielić z Wami przepisem na fantastyczne masełko z awokado. Z powodzeniem zastąpi zwykłe masło, i z pewnością będzie zdrowsze (oraz mniej kaloryczne) od tradycyjnego masła. 

W średniej wielkości awokado (270 g) jest aż 41 g tłuszczu. Jest to jednak tłuszcz dobroczynny dla zdrowia zwany kwasem oleinowym, który ma zdolność obniżania poziomu złego cholesterolu, oraz przeciwdziała nowotworom prostaty i piersi.

Wartość energetyczna awokado niestety jest wysoka, 100 g owocu to  160 kcal (czyli przeciętny owoc to aż ok. 430 kcal). 

Wartości odżywcze awokado: likopen, potas, witaminy C, E, A, z grupy B, luteina i zeaksantyna.

Dzięki obecności tego tłuszczu cenne składniki z innych produktów są lepiej przyswajalne, np. organizm przyswaja 4 razy więcej antyrakowego likopenu z pomidorów, jeśli jednocześnie jemy awokado np. w sałatce!!! To zdumiewające jak ważne jest umiejętne połączenie składników!

W awokado jest też dużo potasu (więcej niż w bananach), który reguluje ciśnienie krwi, czuwa nad prawidłową pracą serca, a także wpływa korzystnie na układ nerwowy. Kiedy masz problemy z zakwasami po treningu – sięgnij po awokado!!!

Owoc ten zawiera sporo witamin C, E i A – silnych przeciwutleniaczy, które mają działanie przeciwnowotworowe, a także witamin z grupy B, wśród nich szczególnie cenny jest kwas foliowy, szczególnie ważny d;a przyszłych mam. 

Do przygotowania masełka potrzebujesz : 

– dwa owoce awokado

– sok z połówki cytryny ( sprawi, ze awokado nie zmieni swojego koloru)

– jeden, dwa ząbki czosnku (ja uwielbiam czosnek więc daję dwa ząbki) 

– przyprawy – sól, pieprz do smaku 

Możesz przygotować masełko bez czosnku, wtedy z powodzeniem będziesz mogła/mógł zabrać kanapki z masełkiem do pracy, bez obawy, że komuś będzie przeszkadzał jego intensywny zapach. 

Wykonanie: 

Składniki umieszczamy w blenderze i miksujemy na gładką masę. Czosnek możesz wcześniej przecisnąć przez praskę – bywa, że blender sobie z nim nie radzi. Osobiście masełka nie miksuję nigdy do końca. Lubię wyczuwalne grudki owocu, jednak to zależy od indywidualnych preferencji. Takie masełko przechowujemy w lodówce do kilku dni. 

Uwielbiam przepisy proste, i możliwie z jak najmniejszej ilości składników. Cenię sobie prostotę w kuchni – masełko idealnie wpisuje się w moje gusta kulinarne. Musisz koniecznie spróbować 🙂 

ściskam ciepło 

Ania

IMG_5830

473total visits,3visits today

One thought on “Czosnkowe masełko z awokado

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Aby dodać komentarz rozwiąż zadanie * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

CommentLuv badge